top of page
דימוי: לור קטוז'יה, קולאז, של עיר

אדריכלות היא מוזיקה שקפאה

12.5.2022-12.11.2022

מהי העיר הלבנה? #05

אדריכלות היא מוזיקה שקפאה 

לור קטוז'יה 

אוצרת: סברינה צגלה

פתיחה: יום חמישי, 12.5.22, 20:00


בתערוכה החמישית בחדר הפרויקטים "אדריכלות היא מוסיקה שקפאה", מתייחסת האמנית הצרפתייה לור קטוז'יה לשאלה מהי העיר הלבנה. בתערוכה יוצגו שלושה פרקים מתוך סדרה מתהווה של סרטי סטופ מושן שיצרה אשר חוקרים את השפה הגיאומטרית של המודרניזם. דרך מגוון מדיות כצילום, וידאו ופרפורמנס, היא מטילה ספק בתפיסה של המרחב ובייצוגו, מפרקת אותו ומרכיבה מחדש מדימויים וקולות שאספה בעת שהות בו. קטוז'יה משלבת פרקטיקה של שיטוט יחד עם חקירה ויזואלית ואקוסטית של צורות ומופעים אדריכליים של מודרניזם בערים שונות בעולם שבהן היא מבקרת במסגרת תכניות שהות אמן. היא בוחנת את הפונקציונליות של אדריכלות  ושל חללים עירוניים במפגש עם החיים המתקיימים בהם כחלק ממחקר מתמשך בנושא סטנדרטיזציה של הבנייה.   

תל אביב היא העיר השמינית שמשתתפת בסדרה זו, ולצורך המיצב שנוצר בה חברה קטוז'יה לאמן הסאונד הישראלי חגי איזנברג. בתערוכה יוקרנו לצד הסרטון שיצרה בביקורה הנוכחי בתל אביב שני סרטים שנוצרו בעת שהותה באלכסנדריה וטהרן כהרהור על מודרניזם במזרח התיכון. כל סרט הוא למעשה יומן מסע ויזואלי ואקוסטי שמתגלם לכדי מרחב חדש וחתרני, קולאז' דימויים וקולות שיחד מבקשים להדהד את מארג הקשרים האזורי ששגשג בימים עברו, וכעת נוכח במפה המנטלית שמציגה קטוז'יה. 

כאמנית עם רקע באדריכלות, עבודתה מבוססת על הקודים המקובלים של האדריכלות שאותם היא שואלת ומעוותת, כדי להתבונן מחדש בנורמות של מדידה וגיאומטריות במרחב. היא בוחנת את הזיקות והיחסים המתקיימים הדדית בין הגוף לבין המרחב, ומייצרת עולמות מרחביים סובייקטיביים על מנעד שבין המחקרי למשחקי ובין המתמטי לפואטי.   

סאונד: חגי איזנברג (תל אביב), רפאל קנטה פמנדז (טהרן), אחמד סלה (אלכסנדריה)  

אוצרת: סברינה צגלה   

בפתיחת התערוכה תוקרן העבודה על חזית בית ליבלינג החל מהשקיעה עד השעה 23:00, ואמן הסאונד חגי איזנברג יופיע בפרפורמנס סאונד.  

התערוכה בתמיכת המכון הצרפתי בישראל.

  

במסגרת התערוכה יתקיימו האירועים הבאים: 

13.5.2022, יום שישי, 13:00 - סדנת אמן - אדריכלות היא מוזיקה שקפאה - לור קטוז'יה לפרטים נוספים והרשמה

26.5.2022, יום חמישי, 20:30-23:00 - הקרנת עבודה על חזית בית ליבלינג במסגרת אירועי "בתים מבפנים".

bottom of page