top of page
צילום: מעיין טולדנו

קיץ בדירת הרזידנסי: "החלמה בהקיץ"

28.7.2022-10.9.2022

תערוכה קבוצתית לצד השקת גיליון שני לכתב העת "קמה"

משתתפות: ברכה ל. אטינגר, שי אלפיה, פסי גירש, כרמית חסין, מעיין טולדנו, עדילי ליברמן, יערה צח, ליהי תורג'מן.


התערוכה בדירת המגורים ההיסטורית מלווה את הגיליון השני של כתב העת "קמה", העוסק בשאלה "איך אני מחלימה?". בתערוכה, העיסוק בשאלה עובר מהעבודות שבדפי הגיליון אל חדרי הדירה, ובאופן זה מבקש להתנסות לעיתים במרחב המנחם ולעיתים בריפוי חוליי החברה, דרך ההחלמה האישית שלנו. האוצרות-העורכות מזמינות באמצעות העבודות המוצגות לחשוב מחדש על חוויית ההחלמה ולשהות בהווה המתמשך של תהליך החלימה.


במהלך השיטוט אפשר שלא תימצא באף פינה תשובה ממשית לשאלה. במקומה תעלה ההצעה, שלהחלמה אין התחלה וסוף ברורים, ואולי אף אין סיבה לחפש אותם. ההחלמה עשויה להיות מעין אשליה המתקיימת לצד החיים, מסע ממושך שיש בו גם רגעי כאב וגם רגעי השלמה, שלווה ושגרה. כך מזמינה הדירה את המבקרות והמבקרים להקיץ ולברוח לסירוגין, לעבור מהמרפסת למטבח, לאמבטיה, לעבור מן הבלהות אל הפנטסטי וחזרה אל היומיום. לא פעם הופכת בעצמה לגוף חולה-מחלים, מפורקת ומחוברת, שאפשר לראות לה ואפשר גם להראות בה. כך היא מבקשת להתיר את הבין לבין, את החלימה בערות, את המפגש עם החלקים הבלתי אסופים שלנו.


אוצרות התערוכה ועורכות כתב העת: מיכל סבר וקורל דביר

ליווי אוצרותי של הפרויקט בדירת הרזידנסי: שירה לוי בנימיני

מעצבת ומפיקה: ענת לוי


התערוכה בתמיכת התוכנית לקידום שוויון מגדרי בתרבות ואמנות, בהובלת הרשות לחוסן ושוויון חברתי ומנהל אגף תרבות במינהל קהילה, תרבות וספורט בעיריית תל אביב-יפו.

bottom of page